همه ما می دانیم که انتخاب و خرید مبلمان به مکانی که می خواهیم برای آن خریداری کنیم بستگی دارد. به عنوان نمونه هنگام خرید مبل برای یک مکان اداری نمیتوانیم از یک مبلمان خانگی استفاده کنیم بلکه باید مبلمان اداری متناسب با آن مکان و فضا را تهیه نماییم.
بنابر اعلام همگردی، کار بخش مهمی از زندگی امروز محسوب میشود و محیط کاری نیز تاثیر پررنگی بر زندگی دارد.
همانطور که به دست آوردن تجربه کاری مطلوب میتواند یک روز عالی برای فرد بسازد، حضور در محیط کاری مناسب نیز میتواند در افزایش میزان رضایت او از کار و در نهایت، رضایتمندی از زندگی اثرگذار باشد. پس چیدمان محیط کاری نیز نقش زیادی در بهبود کیفیت زندگی هر شخص دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.
اگر کسی، هرچند کوتاه، کار پشتمیزنشینی در ادارات را تجربه کرده باشد، به خوبی از اهمیت خرید مبلمان اداری آگاه است؛ کار کردن با رایانه و پشت میز میتواند بسیار خسته کننده باشد. به خصوص که نشستن نادرست در درازمدت، آسیبهای سختی به بدن خواهند رساند.
از این رو در ادامه نکاتی جهت خرید انواع مبلمان اداری و حتی خرید اینترنتی مبلمان اداری میآیند.
۱. قیمت؛ اثرگذار اما دور از واقعیت:
در خرید هر محصولی، میزان بودجه خریدار و قیمت محصول مهم است. عموم مردم تصور میکنند که قیمت بالاتر برابر با کیفیت بیشتر است؛ اما این مسئله همیشه صادق نیست. ضمن اینکه مبلمان اداری ارزان به معنی بیکیفیت بودنش نیست. چرا که سهم برند و شرکت تولید کننده محصولات گرانقیمت، تا حد قابل توجهی بالاست. بسیاری از تولیدکنندگان هستند که محصولی مشابه و با همان کیفیت ارائه میدهند اما قیمت مناسبتری دارند.
در واقع، آنچه اهمیت دارد این است که ابتدا باید بودجه مشخص شود؛ البته در نظر داشته باشید که هزینه خرید محصولات اداری به نوعی سرمایهگذاری روی کار و سلامت کارکنان به شمار میرود.
۲. نیازهای محل کار را در نظر بگیرید:
میز و صندلی اداری هرچه با کیفیتتر باشد، راندمان کار میتواند افزایش یابد؛ اما در عین حال پیش از اقدام به خرید، باید تعداد اقلام و نیاز هر فرد تعیین شود.
به طور کلی توصیه میشود بیشترین بودجه صرف خرید وسایلی شود که بیشترین مورد نیاز هستند. مثلاً نیاز اصلی یک کارمند که با رایانه کار میکند، میز کامپیوتر کوچکی است که فضای کافی برای قطعات مختلف سیستم او را داشته باشد. در مقابل، کاری که همراه با پروندههای مختلف است، نیاز به میزی با سطح وسیعتر خواهد داشت.
۳. کدام صندلی اداری مناسب است؟
صندلی اداری باید راحت، ارگونومیک و مقرون به صرفه باشد. همچنین که باید با دکوراسیون و طراحی داخلی محل کار نیز مطابقت داشته باشد. همیشه برای خرید یک مبلمان اداری نیازی به پرداخت هزینۀ زیاد نیست بلکه با گشت زدن در فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری ، مدلهای مختلفی از صندلی های اداری و صندلی مدیریت را میبینید که تمام ویژگیهای یک صندلی استاندارد و با کیفیت را دارند. کافیست جنس رویۀ نشیمن و پشتی آنها مانع از تعریق بدن شده، چرخ صندلی به کف پوشها آسیب نرساند. همچنین بهتر است صندلی اداری قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویۀ پشتی صندلی را داشته باشد.
۴. راهنمای خرید میز اداری:
میزها نیز نمونهها و مدلهای مختلفی دارند. اندازه، مواد اولیه، امکانات تنظیم، لوازم جانبی و کاربری میزهای اداری را از هم متفاوت کرده است. آنچه بیش از هر چیز دیگر در قیمت میز اداری تأثیرگذار است، جنس میزهاست. میز چوبی، میز شیشهای و میز فلزی از رایجترین میزهای اداری برای محل کار هستند. گاهی اوقات از میز پلاستیکی هم ممکن است استفاده شود.
۵. هویت برند فراموش نشود:
مبلمان اداری مدرن بر زیبایی محل کار میافزاید، اما باید دقت داشت که مبلمانی که صرفا رنگ و لعاب زیبا دارد، کافی نیست، بلکه باید به رنگ سازمانی شرکت و هویت بصری آن نیز توجه شود. باید مبلمانی برای شرکت انتخاب شود که به بهترین شکل حس برند را به مخاطبان منتقل کند.
انواع مبلمان اداری:
مبل اداری: مبل اداری یکی از مهمترین اجزا مبلمان اداری است که نه تنها در نگاه اول، زیبایی و شیک بودن محیط کار را در بردارد بلکه سبک کاری و روحیات مربوط به آن شغل را بازگو می کند.
میز اداری: میز اداری به تنهایی به چند بخش تقسیم می شود: ۱- میز مدیریت ۲- میز منشی ۳- میز کارمندی ۴- میز کنفرانس ۵- میز گروهی. که هر کدام از این میزها بر اساس تناسب شغلی افراد انتخاب و خریداری می شود.
صندلی اداری: صندلی یکی از مهمترین اجزای مبلمان اداری محسوب می گردد. صندلی مدیران شرکت ها، پرسنل ها و کارمندان رابطه مستقیم با عملکرد مثبت و بازدهی بالای آن ها در کار دارد. راحتی، ارگونومیک بودن صندلی مهمترین نکته ای است که در خرید صندلی اداری باید به آن توجه داشت.
پارتیشن اداری:پارتیشن اداری وظیفه جداسازی بخش هایی از شرکت را برعهده دارد. اکثرا شرکت های کوچک و یا شرکت هایی که از اتاق های کمتری برخوردار هستند برای ایجاد بخش های بیشتر از پارتیشن های اداری استفاده می کنند که در دو نوع پارتیشن های دو جداره و تک جداره در بازار موجود می باشند. جنس پارتیشن ها بسته به سبک و طراحی محیط می تواند شیشه، چوب، آلومینیوم و یا MDF باشد.
کانتر:معمولا کانتر ها میزهای کشیده و پهنی می باشند که اکثرا در بانک ها و ادارات پست از آن ها استفاده می کنند.
کتابخانه و فایل اداری:فایل اداری مکان مناسبی است برای نگهداری اسناد و مدارک و اطلاعات موجود در شرکت ها و سازمان ها که ضمن حفظ شدن آن ها، به صورت راحت و مرتب قابل دسترس کارمندان مربوطه می باشد.
در ادامه چند فروشگاه اینترنتی مبلمان اداری جهت خرید بهترین انواع مبلمان اداری و نیم ست اداری، معرفی خواهند شد.
مبلمان اداری ژاویز:
مبلمان اداری ژاویز تولید کننده مبلمان اداری و پارتیشن اداری است. این مجموعه، محصولات خود را در حدود هشت دسته بندی همچون میزهای مدیریتی، میزهای کنفرانس، میز های گروهی و پارتیشنهای اداری، طراحی و تولید میکند. مبلمان اداری ژاویز ضمن تکمیل سبد محصولات خود، محصولات خود را به صورت سفارشی و اختصاصی نیز طراحی و تولید می نماید.
طراحان چیدمان آرک:
وبسایت طراحان چیدمان آرک به عنوان یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی در حوزه مبلمان اداری می باشد که موفق به کسب اولین نماد تجارت الکترونیکی ۴ ستاره شده است. در این مجموعه، محصولات ۱۵ برند مطرح در حوزه مبلمان به فروش می رسد.
ضمنا فروشگاه طراحان چیدمان آرک در ۶۰۰ متر مربع به عنوان بزرگترین مجموعه فروشگاهی در غرب استان تهران فعالیت می نماید.
سریر آسیا:
گروه صنعتی سریر آسیا به عنوان یکی از مجموعه های تولیدی در حوزه تولید صندلی های سینمایی و آمفی تئاتر می باشد. این مجموعه در زمینه تجهیز سالن های سینما و آمفی تئاتر به صورت تخصصی نیز فعالیت دارد.
و توانسته در مدت ۱۰ سال بالغ بر ۱۵۰ سالن سینما و آمفی تئاتر را تجهیز نماید. سریر آسیا در حوزه تولید صندلی سینمایی جزو برندهای برتر می باشد.
آریاچیله:
گروه مبلمان اداری چیله در زمینه طراحی و تولید مبلمان اداری میکوشد تا با تلفیق هنر، دانش و تکنولوژی، محیطی زیبا را در شرکتها و سازمانها ایجاد کند. این مجموعه اقدام به برگزاری نمایشگاهی برای عرضه محصولات خود کرده است که با ۲۴ ماه گارانتی عرضه میشوند. بازدید از نمایشگاه همه روزه از۱۰ صبح تا ۷ عصر امکانپذیر است.